سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای اصلی ایمپلنت دندان چیست؟

مزایای اصلی ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی اساساً جایگزین‌های ریشه دندان هستند که توسط استخوان‌های فک (فک بالا یا پایین) پشتیبانی می‌شوند و به پروتزهای دندانی (تک دندان، پل‌ها یا پروتزها، پروتزهای ترمیمی صورت) اجازه می‌دهند به‌طور محکم در جای خود قرار گیرند.

ایمپلنت دندان به عنوان لنگر استخوان برای تثبیت دندان ها و پروتزها در دهان شما عمل می کنند. ایمپلنت‌ها اغلب در استخوان‌های فک (ایمپلنت‌های ریشه‌ای شکل که مستقیماً جای دندان‌ها را می‌گیرند) یا در استخوان‌های گونه (ایمپلنت‌های زیگوماتیک) زمانی که از دست دادن استخوان از فک‌ها شدید است، قرار می‌گیرند.

ایمپلنت‌های مدرن از طریق فرآیندی به نام «اسئواینتگراسیون» با استخوان ارتباط برقرار می‌کنند. فرآیندی که طی آن سلول های استخوانی روی سطح ایمپلنت دندان رشد کرده و تماس مستقیمی با آن ایجاد می کنند. این ایمپلنت در تماس با استخوان بسیار قوی است و برای ایجاد یک نقطه اتصال سفت و محکم برای دندان ها، بریج ها و پروتزها استفاده می شود.

این راه حل قابل اعتماد و طولانی مدت اجازه می دهد تا جایگزین های دندانی ایجاد شود که برای بهینه سازی فرم (ظاهر صورت، زیبایی لبخند، حمایت از لب)، عملکرد (بازیابی توانایی جویدن، بهبود گفتار و در نتیجه اعتماد به نفس) و محدود کردن از دست دادن بیشتر استخوان مفید است. از آرواره ها

کاربرد های ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی در بسیاری از موارد در مقایسه با گزینه های درمانی جایگزین دندان، طول عمر بیشتری دارند و میزان موفقیت بالاتری دارند. ایمپلنت‌ها از تیتانیوم تجاری ساخته شده‌اند که به خوبی در انسان تحمل می‌شود و ایجاد دندان‌هایی را که کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند و احساس می‌کنند تسهیل می‌کند. تا جایی که در حال حاضر ممکن است به چیزی نزدیک به دندان‌های خودتان که زمانی بوده‌اید.

برخلاف پل‌های باند شده دندان سنتی که نیاز به تغییر شکل یا «زمین کردن» دندان‌های مجاور برای جا افتادن داشتند، ایمپلنت‌های دندانی خود نگهدار هستند و به دندان‌های مجاور آسیب نمی‌رسانند. دندان های نگهدارنده ایمپلنت دندانی نسبت به پروتزها احساس راحتی بیشتری دارند و حجم “پر کردن دهان” را که بیشتر پروتزها دارند ندارند.

ایمپلنت‌ها دندان‌ها را محکم در موقعیت خود ثابت می‌کنند و حتی در صورت وجود کوچک شدن لثه (بیماری پریودنتال و کاهش حجم استخوان) به دندان‌ها اجازه نمی‌دهند بلغزند و سر بخورند.

ایمپلنت‌های دندانی همچنین می‌توانند به حفظ حجم استخوان فک کمک کنند که در طول زمان و بدون دندان از بین می‌رود. از آنجایی که ایمپلنت ها مستقیماً استخوان فک زیرین را به هم متصل و تحریک می کنند، از دست دادن استخوان به حداقل می رسد.

فقدان تحریکی که هنگام از دست دادن دندان رخ می دهد باعث می شود استخوان پشتیبان در فک حل شود (که به آن تحلیل استخوان می گویند). با کوچک شدن بافت لثه و استخوان، فاصله چانه تا بینی (ارتفاع عمودی صورت) کاهش می یابد. در نتیجه پیری زودرس لبخند و صورت

افرادی که دندان‌هایشان توسط ایمپلنت‌های دندان حفظ شده است، می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند و از طیف وسیع‌تری از غذاها مانند آجیل، سیب و استیک لذت ببرند. در حالی که پروتزهای استاندارد نه تنها انتخاب غذاها را محدود می کنند، بلکه اندازه بزرگتر آنها به این معنی است که قسمت بیشتری از بافت دهان (به ویژه سقف دهان یا کام) توسط دندان مصنوعی پوشانده می شود و در نتیجه طعم واقعی و لذت بردن از خوردن و نوشیدن را کاهش می دهد.

 

مهمترین مزایای ایمپلنت دندان

 

  • به حفظ شادابی و شکل لبخند و صورت شما کمک می کنند
  • به شما این امکان را می دهند که به یک رژیم غذایی متنوع تر و معمولی برگردید
  • به دندان های موجود شما آسیب نمی رسانند و در بیشتر موارد دندان های طبیعی باقی مانده شما بیشتر دوام می آورند
  • ایمپلنت ها را می توان برای حمایت و تثبیت پروتزهای نامناسب موجود استفاده کرد
  • ایمپلنت دندان جایگزینی دندان را قادر می سازند که بیشتر شبیه دندان های خود شما قرار بگیرد و بنابراین عملکرد و ظاهر را بهبود می بخشد، بنابراین می توانید از خوردن و تعامل اجتماعی لذت ببرید.
  • ایمپلنت ها را می توان مطابق با نیازهای مختلف بیمار مرتب کرد و مزایای ایمپلنت های دندان متفاوت است.

 

برخی از مزایای ایمپلنت های دندانی عبارتند از:

آنها به طور محکم روی استخوان های فک ثابت می شوند (در صورت از کار افتادن چسب یا شکستگی ریشه های دندان، پل های متصل به دندان ممکن است شل شوند)

آنها کاملا طبیعی احساس می شوند (پل های هیبریدی حفظ شده ایمپلنت در همان مکان هایی قرار می گیرند که دندان ها قبلا قرار داشتند، بنابراین ظاهری بسیار طبیعی و احساس و عملکرد بدون دردسر برای بیماران ایجاد می کنند).

بریج های هیبریدی نگهدارنده ایمپلنت در برابر حمله ناشی از پوسیدگی دندان (پوسیدگی) مقاوم تر هستند زیرا هیچ ساختار دندانی بومی برای پوسیدگی باقی نمانده است.

پروتزهای پشتیبان ایمپلنت دندان (پرتزهای دندانی با ایمپلنت، همه روی 4، همه روی 6، پروتزهای نگهدارنده ایمپلنت زیگوماتیک)

زمانی که بیمار با از دست دادن تعداد زیادی دندان و از دست دادن استخوان فک نگهدارنده دندان مراجعه کند، پروتز ضروری خواهد بود. این وضعیت معمولاً در نتیجه از دست دادن دندان‌ها (بیشتر از 10) سال پیش است.

از دست دادن دندان ها (حتی زمانی که پروتز خیلی زود تهیه می شود) به مرور زمان منجر به از دست دادن استخوان فک (تجذب استخوان) می شود. سپس این از دست دادن استخوان با پلاستیک صورتی روی پروتز جایگزین می شود و به تدریج به پلاستیک صورتی رنگ بیشتری نیاز است (هر بار که پروتز تجدید می شود) تا از دست دادن استخوان در حال انجام جبران شود.